Πέμπτη 21 Ιουλίου 2011

Της μόδας το ελληνικό κρασί στη Νέα Υόρκη


“Εσείς μπορεί να μην το γνωρίζετε, αλλά αυτήν τη στιγμή όλα τα καλά εστιατόρια της Νέας Υόρκης -όχι μόνο τα ελληνικά!- σπεύδουν να τοποθετήσουν ελληνικά κρασιά στις λίστες τους, γιατί αυτά είναι της μόδας”.
Ο Στιβ Όλσεν, ένας από τους πιο γνωστούς γευσιγνώστες των ΗΠΑ και επίσημος “πρεσβευτής” των ελληνικών κρασιών, διαβεβαίωσε τους οινοπαραγωγούς της χώρας μας ότι “έξω πάμε καλά”. Το ίδιο διαπίστωσαν και οι υπόλοιποι επαγγελματίες του χώρου, από τις ΗΠΑ, τον Καναδά και τη Ρωσία, που βρέθηκαν στην Ελλάδα, για να επισκεφθούν τον ελληνικό αμπελώνα.
Οι ξένοι επαγγελματίες, από τους χώρους της εμπορίας κρασιού (εισαγωγείς, διανομείς, καβίστες), της εστίασης (ιδιοκτήτες εστιατορίων και οινοχόοι), της εκπαίδευσης (σχολές τουριστικών επαγγελμάτων και οινοχοΐας) και της ενημέρωσης (δημοσιογράφοι οίνου), αναφέρθηκαν εκτενώς στη “νέα αντίληψη” που έχει εδραιωθεί, ειδικά στις ΗΠΑ, σε ό,τι αφορά το επώνυμο ελληνικό κρασί, μιλώντας σε ημερίδα που οργάνωσε η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ) σε συνεργασία με τον Ελληνικό Οργανισμό Εξωτερικού Εμπορίου (ΟΠΕ).
Για διείσδυση του ελληνικού κρασιού στο Κεμπέκ και στο Οντάριο του Καναδά μίλησαν οι εκεί “πρεσβευτές” Βερονίκ Ριβέστ και Τζον Zάμπο, αντίστοιχα, ενώ για την ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά της Ρωσίας, όπου το ελληνικό κρασί έχει πολύ θετική εικόνα αναφέρθηκε ο επίσης “πρεσβευτής” Μπίσο Ατανάσοφ.
Το “δυνατό χαρτί” της οινικής Ελλάδας είναι οι γηγενείς ποικιλίες αμπέλου της χώρας μας. “Η ιδέα να προωθήσει η Ελλάδα όλα της τα κρασιά με αιχμή του δόρατος τις τέσσερις πιο γνωστές από αυτές, δηλαδή το ασύρτικο, το μοσχοφίλερο, το αγιωργίτικο και το ξινόμαυρο, είναι εκπληκτική”, δήλωσε ο Νταγκ Φροστ, ένας από τους τρεις ανθρώπους στον κόσμο που κατέχουν ταυτόχρονα τον τίτλο του Master of Wine και του Master Sommelier.
“Είμαστε σε πάρα πολύ καλό δρόμο”, δήλωσε από την πλευρά του ο Σωτήρης Ιωάννου, πρόεδρος της ΕΔΟΑΟ. “Είναι η πρώτη φορά που ξένοι επαγγελματίες δεν αρκούνται στο να μας επαινέσουν, αλλά μας διαβεβαιώνουν πως το ελληνικό κρασί έχει αποσπάσει πραγματικά μερίδια αγοράς στις χώρες τους και αποτελεί πλέον μετρήσιμη οντότητα”.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου