Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2012

Αγορά κρασιού:φθηνά και ελληνικά


Την… πλάτη στα ακριβά κρασιά γυρίζουν οι καταναλωτές, οι οποίοι ύστερα από τη μείωση των εισοδημάτων τους στρέφονται σε οικονομικότερες λύσεις.
Παράλληλα, ακολουθώντας την τάση της εποχής επιλέγουν ελληνικά κρασιά έναντι των εισαγόμενων, σε μια προσπάθεια να στηρίξουν έμπρακτα τους εγχώριους οινοποιούς και την ελληνική οικονομία. Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι οι καταναλωτές εγκαταλείπουν την κατηγορία των εμφιαλωμένων κρασιών με τιμή που ξεπερνά τα 12 ευρώ με 15 ευρώ και αναζητούν φθηνότερα εμφιαλωμένα και συσκευασίες ασκού, οι οποίες είναι σαφέστατα καλύτερης ποιότητας από το «χύμα».
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου Άγγελος Ρούβαλης αναφέρει ότι τα φθηνά κρασιά κερδίζουν διαρκώς έδαφος και τονίζει πως τα οινοποιία στοχεύουν στη διατήρηση των τιμών του σε προσιτά επίπεδα. Στο πλαίσιο αυτό, εντείνουν τις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες τόσο προς το λιανεμπόριο όσο και προς τους χονδρέμπορους με τους οποίους συνεργάζονται. «Γίνεται μια γενικότερη προσπάθεια για φιλικότερες τιμές παντού παρά την αύξηση του λειτουργικού κόστους», σημειώνει ο κ. Ρούβαλης, αναφερομένος κυρίως στην εστίαση όπου οι τιμές όπως τονίζει παραμένουν αδικαιολόγητα υψηλές και πρέπει να εκλογικευτούν.
«Στοίχημα οι εξαγωγές»
Ωστόσο, το μεγάλο στοίχημα για τα ελληνικά οινοποιία είναι η ανάπτυξη των εξαγωγών στις αναδυόμενες αγορές όπως η Κίνα, η Βραζιλία, το Μεξικό όπου η μοναδικότητα της προέλευσης του ελληνικού κρασιού γίνεται αποδεκτή και πληρώνεται με τιμές που καλύπτουν το κόστος. Ειδικά, στην Κίνα τα περιθώρια είναι τεράστια καθώς η ζήτηση για ελληνικά κρασιά αυξάνεται ραγδαία τα δυο τελευταία χρόνια. Είναι ενδεικτικό πως σύμφωνα με στοιχεία Ελληνικού Οργανισμού Εξωτερικού Εμπορίου (ΟΠΕ) στο διάστημα Ιανουαρίου Ιουλίου του 2011 η αξία των εξαγωγών αυξήθηκε κατά 601,09% και ανήλθαν σε περίπου 1 εκατ. ευρώ.
«Κατανάλωση»
Την ίδια στιγμή, στο εσωτερικό η κατανάλωση κρασιού κινείται με δυο ταχύτητες: Στα εστιατόρια και στις καφετέριες οι πωλήσεις κρασιού υποχωρούν πάνω από 15% ενώ στα καταστήματα σούπερ μάρκετ αυξάνονται. Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών SymphonyIRI Group, οι πωλήσεις κρασιού σε όγκο στα ράφια των σούπερ μάρκετ ενισχύθηκαν κατά 8,5% στο σύνολο του 2011 σε σχέση με το 2010 και ανήλθαν σε 18 εκατ. λίτρα από 16,6 εκατ. λίτρα το 2010. Από τις επιμέρους κατηγορίες τα ροζέ εμφάνισαν τη μεγαλύτερη αύξηση με 14,1%, ακολούθησε το κόκκινο με 10,1% και τέλος το λευκό με 6,3%. Ωστόσο, δεν καταγράφεται ανάλογη αύξηση στην αξία των πωλήσεων. Οι προσφορές και η μείωση των τιμών είχε ως αποτέλεσμα ο τζίρος να σημειώσει οριακή άνοδο της τάξης του 0,8% και να φθάσει στα 76,8 εκατ. ευρώ.


ΤΟ e-oinos ΣΑΣ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΚΑΙ ΣΑΣ ΠΡΟΣΚΑΛΕΙ ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΣΕΤΕ  ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗ.ΜΗ ΧΑΝΕΙΣ ΧΡΟΝΟ ΜΠΟΡΕΙΣ ΚΙ ΕΣΥ ΤΩΡΑ ΝΑ ΣΥΜΕΤΕΧΕΙΣ ΣΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΑΡΕΑ ΤΩΝ ΦΙΛΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΣΙΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙΣ ΚΙ ΕΣΥ ΜΕΛΟΣ.ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΣΕ ΤΟ e-oinos ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου