Τρίτη 30 Νοεμβρίου 2010

Τέσσερις "πρέσβεις" στην υπηρεσία του ελληνικού οίνου

Το νέο τριετές Πρόγραμμα για την Προβολή και Προώθηση των ελληνικών κρασιών, μέσω της Κοινής Οργάνωσης Αγοράς Οίνου εγκρίθηκε από τη γενική συνέλευση της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ). Το πρόγραμμα είναι 100% συγχρηματοδοτούμενο από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και την Ευρωπαϊκή Ένωση και έρχεται να υλοποιήσει ένα σημαντικό μέρος του στρατηγικού σχεδίου για το ελληνικό κρασί.
Με προϋπολογισμό 3,5 εκατ. ευρώ, διάρκεια από Μάρτιο 2009 έως Ιούλιο 2010 και χώρες-στόχους τη B. Αμερική (ΗΠΑ - Καναδάς), τη Ρωσία και την Ελβετία, το πρόγραμμα έχει σκοπό να προβάλει τους ελληνικούς οίνους με Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης και Προστατευόμενη Γεωγραφική Ένδειξη και τους Ποικιλιακούς Οίνους.
Δράσεις
1. Δημιουργία Portal για το ελληνικό κρασί - Συντήρηση - Προώθηση Portal και ενέργειες που αφορούν στο διαδίκτυο (Web Marketing).
2. Δημιουργία Βασικού οπτικού και οπτικοακουστικού υλικού - Συντήρηση ανανέωση αυτού
3. Έρευνα για την ανάπτυξη του εμπορικού δικτύου στις αγορές των ΗΠΑ - Καναδά - Ρωσία.
4. Δημιουργία προωθητικού υλικού
5. Ποιοτική έρευνα για τη διερεύνηση του δυναμικού των γηγενών ποικιλιών αμπέλου στις αγορές των ΗΠΑ - Καναδά - Ρωσία.
6. Δημιουργία έρευνας και πληροφόρησης για το ελληνικό κρασί στις αγορές των ΗΠΑ - Καναδά - Ρωσία - Ελβετία.
7. Επιμόρφωση και καθιέρωση πρεσβευτών του ελληνικού κρασιού στις αγορές των ΗΠΑ - Καναδά - Ρωσία - Ελβετία.
8. Υλοποίηση δύο συμποσίων για το ελληνικό κρασί στην Ελλάδα (δεύτερος και τρίτος χρόνος αντίστοιχα)
9. Δημιουργία εκπαιδευτικών - ενημερωτικών σεμιναρίων για το ελληνικό κρασί σε on trade (τρίτος χρόνος).
Τον πρώτο χρόνο υλοποίησης του προγράμματος και μέχρι το τέλος Ιουλίου του 2010 (χρηματοδότηση 1,5 εκατ. ευρώ) θα έχουν δημιουργηθεί μία διαδικτυακή πύλη για το ελληνικό κρασί, οπτικοακουστικό υλικό και βάση δεδομένων με βίντεο και παρουσιάσεις, καθώς και υλικά προώθησης, από κονκάρδες μέχρι τσάντες με το "brand" του ελληνικού κρασιού.
Μέτρα προώθησης ή διαφήμισης
Α) Portal για το ελληνικό κρασί.
Δημιουργία ενός τελευταίας γενιάς Portal ενημερωτικού και εκπαιδευτικού χαρακτήρα για το ελληνικό κρασί, το οποίο θα απευθύνεται σε καταναλωτές και επαγγελματίες. Ο επισκέπτης θα μπορεί να αντλήσει πληροφορίες για το ελληνικό κρασί γενικά και ειδικότερα για την ιστορία του, το κλίμα και το έδαφος των οινοπαραγωγικών περιοχών, των ποικιλιών αμπέλου, των μεθόδων οινοποίησης, των τεχνικών αμπελοκαλλιέργιας, των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των οινοπαραγωγικών περιοχών της ταξινόμησης των οίνων βάσει της Ευρωπαϊκής και Κοινοτικής Νομοθεσίας (με αναφορά σε Κανονισμούς και Νομοθεσίες), των ειδικών όρων που εμφανίζονται στις ετικέτες των ελληνικών κρασιών καθώς και links που αφορούν στο κρασί. Επίσης, στον επισκέπτη θα παρέχονται πληροφορίες για τα επισκέψιμα οινοποιεία της Ελλάδας, τον οινοτουρισμό, καθώς και τη γαστρονομία σε σχέση με το κρασί αλλά και διαδραστικά παιχνίδια γύρω από το κρασί.
Το Διοικητικό Συμβούλιο ανάθεσε τη δράση, στην ένωση εταιρειών PostScriptum - Vinetum - Atcom.
Β) Το βασικό οπτικό και οπτικοακουστικό περιεχόμενο θα χρησιμοποιηθεί αφενός για τη δημιουργία του εικαστικού σχεδιασμού του portal και του εκάστοτε προωθητικού υλικού και αφετέρου για την ενημέρωση και την προβολή του ελληνικού κρασιού και των αμπελώνων της Ελλάδας στις εκάστοτε εκδηλώσεις των ελληνικών πρεσβειών και σε οινικές εκδηλώσεις των χωρών στόχων. Το σύνολο του υλικού θα περάσει από ειδική επεξεργασία και θα εισαχθεί στο Portal μέσω του συστήματος διαχείρισης περιεχομένου όπως περιγράφηκε παραπάνω.
Η δημιουργία του περιλαμβάνει:
- Την παραγωγή νέου φωτογραφικού περιεχομένου (Library) από αναγνωρισμένους φωτογράφους και τεχνικούς καθώς και τη σταχυολόγηση και ψηφιοποίηση του ήδη υπάρχοντος φωτογραφικού υλικού.
Θα παραχθούν φωτογραφίες υψηλής και χαμηλής ανάλυσης (300 - 72 dpi) από τις κυριότερες αμπελοοινικές περιοχές της Ελλάδος το οποίο θα προσαρμόζεται στις εκάστοτε τεχνικές υποδομές.
- Την παραγωγή ειδικών οπτικοακουστικών παραγωγών (βίντεο καθώς και δημιουργία σειράς audio / video pod cast) από αναγνωρισμένους δημιουργούς, όπως σκηνοθέτη και διευθυντή φωτογραφίας.
Συγκεκριμένα:
Α. Τη δημιουργία ενός video που θα παρουσιάζει τον αμπελώνα και τις οινοπαραγωγικές περιοχές της Ελλάδας και θα περιλαμβάνει αφήγηση προσωπικών ιστοριών, προβολή καινοτόμων πρακτικών, επιχειρώντας με δημιουργικό τρόπο να προβάλει την αμπελοοινική Ελλάδα στις αγορές στόχους. Θα παραχθούν δύο versions, μία ολιγόλεπτη και μία μεγαλύτερης χρονικής διάρκειας, οι οποίες θα προβάλλονται ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες. Π.χ. σε κλαδικές εκθέσεις, σε ενημερώσεις τύπου ή σε άλλες εκδηλώσεις του ελληνικού κρασιού στις τρίτες χώρες.
Β. Τη δημιουργία σειράς audio / video podcast
Τα pod cast είναι ψηφιακά αρχεία ήχου ή / και εικόνας που διατίθενται για λήψη μέσω διαδικτύου σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές και φορητές συσκευές ψηφιακής αναπαραγωγής τύπου ipod.
Η σειρά αυτή θα περιλαμβάνει ξεναγήσεις - παρουσιάσεις του ελληνικού κρασιού από παγκόσμιους opinion leaders του οινικού κλάδου.
Η παραγωγή των παραπάνω οπτικοακουστικών υλικών περιλαμβάνει το concept, σενάριο και μετάφραση του σεναρίου, αφήγηση στα ελληνικά και στις γλώσσες των χωρών στόχων, μουσική επένδυση, ψηφιακό μοντάζ εικόνας και ήχου συμπεριλαμβανομένων των μεταγλωττίσεων, παραγωγή 3D computer Animation, DVD Mastering, παραγωγή αντιτύπων DVD, μετακινήσεις ανά την Ελλάδα.
Το Διοικητικό Συμβούλιο ανάθεσε τη δράση, στην εταιρεία Green Olive Films (EFX Production).
Γ) Δημιουργία Υλικού Προώθησης.
Στο πλαίσιο του Προγράμματος θα σχεδιαστεί ή/και θα παραχθεί υλικό προώθησης τον πρώτο χρόνο.
Τα προϊόντα που θα παραχθούν θα διατίθενται δωρεάν κατά τη διάρκεια εκδηλώσεων, γευσιγνωσιών καθώς και θα εφοδιάζουν το περιεχόμενο του Portal.
Το υλικό προώθησης ενδεικτικά θα περιλαμβάνει:
- Το σχεδιασμό και την ανάπτυξη δημιουργικού του προωθητικού υλικού.
- Το συντονισμό και επιμέλεια της παραγωγής του προωθητικού υλικού.
- Δημιουργικό καταχωρήσεων
- Διαδραστικό Αμπελοοινικό χάρτη της Ελλάδας
- Δημιουργικό σχεδιασμό e-newsletters,
- Δημιουργία Press Kits
- Κονκάρδες, μπλουζάκια, σουβέρ, μαγνητάκια, ανοιχτήρια, τσάντες για τη μεταφορά κρασιών, drop-stops, banners, αφισσέτες.
Μελέτες αγορών
Α) Γραφείο Έρευνας και πληροφόρησης Β. Αμερική
Πραγματοποιείται συνεργασία με γραφείο "έρευνας και πληροφόρησης" για το ελληνικό κρασί για τη Β. Αμερική για τον πρώτο χρόνο, το οποίο πραγματοποιεί:
Το Διοικητικό Συμβούλιο ανέθεσε τη δράση στην εταιρεία All about Greek Wines.
Β) Έρευνα για την ανάπτυξη του εμπορικού δικτύου στη Β. Αμερική και τη Ρωσία.
Συγκεκριμένα θα γίνουν:
- Πλήρης χαρτογράφηση της εμπορίας κρασιού ανά χώρα (Β. Αμερική - Ρωσία) και ανά αστικό κέντρο π.χ. Ν. Υόρκη - Μόσχα - Τορόντο. Η καταγραφή θα αφορά στους κύριους συντελεστές σε επίπεδο εισαγωγών, διανομής, λιανικής πώλησης on - trade και off - trade κ.τλ.
- Αποτύπωση της παρούσας θέσης του ελληνικού κρασιού στο εμπορικό δίκτυο Β. Αμερικής και των κύριων αστικών κέντρων π.χ. Ν. Υόρκη και αξιολόγηση της κατάστασης.
- Καθορισμός αναγκών - ενεργειών για την ένταξη και βελτίωση της θέσης του ελληνικού κρασιού στο εμπόριο στη Β. Αμερική και τη Ρωσία.
To Διοικητικό Συμβούλιο ανέθεσε τη δράση για την ανάπτυξη του εμπορικού δικτύου στη Β. Αμερική στην Καναδική εταιρεία Leger Marketing Inc. (69.500 ευρώ). Για την έρευνα για την ανάπτυξη του εμπορικού δικτύου στη Ρωσία η Επιτροπή Παραλαβής και Παρακολούθησης των έργων του Προγράμματος μέσω της ΚΟΑ Οίνου επεξεργάζεται τις διάφορες προτάσεις εταιρειών, κυρίως της Ρωσίας, οι οποίες μπορούν να αναλάβουν το έργο.
Γ) Ποιοτική Έρευνα αγοράς στη Β. Αμερική και στη Ρωσία για τη διερεύνηση του δυναμικού των ελληνικών τοπο - ποικιλιών πρεσβευτών και των συγκριτικών τους πλεονεκτημάτων σε σχέση με τα κρασιά του Νέου Κόσμου.
Μέχρι στιγμής έχει ανατεθεί στην εταιρεία All about Greek Wines η ποιοτική έρευνα αγοράς στη Β. Αμερική (συνολικό ύψος ανάθεσης 56.000 ευρώ).
Ενέργειες δημοσίων σχέσεων
Έχει ανατεθεί η συνεργασία της ΕΔΟΑΟ με τέσσερις καταξιωμένους επαγγελματίες - πρεσβευτές στη Β. Αμερική (ΗΠΑ - Καναδάς) και με έναν στην Ρωσία, οι οποίοι έχουν μεγάλη επιρροή και απήχηση στην οινική κοινή γνώμη των αγορών αυτών και θα αποτελέσουν πρεσβευτές για το ελληνικό κρασί. Συγκεκριμένα για τις ΗΠΑ με τους κ.κ. Doug Frost MW-MS και Steve Olson με αμοιβή 25.000 ευρώ έκαστος, για τον Καναδά με τους κ.κ. Veronique Rivest και John Szambo με αμοιβή 12.500 ευρώ έκαστος και για τη Ρωσία με τον Bissov Athanasov με αμοιβή 25.000 ευρώ.
Στο πλαίσιο της συνεργασίας αυτής οι πρεσβευτές θα πραγματοποιούν γευστικές δοκιμές των τοπο-ποικιλιών πρεσβευτών των ελληνικών οίνων, θα γράφουν άρθρα, θα συμμετέχουν στη δημιουργία έντυπου ή ηλεκτρονικού ενημερωτικού υλικού, θα δίνουν διαλέξεις, θα κάνουν εισηγήσεις σε σχολές επαγγελματιών του χώρου και θα δίνουν συνεντεύξεις τόσο σε ΜΜΕ όσο και για τη δημιουργία της σειράς Pod Casts και θα συμμετάσχουν στη δημιουργία του Video για το ελληνικό κρασί. Οι πρεσβευτές θα είναι σε άμεση συνεργασία με την ΕΔΟΑΟ και το γραφείο Οίνου και το έργο τους θα παρακολουθείται από την Επιτροπή Παραλαβής και Παρακολούθησης των έργων του Προγράμματος μέσω της ΚΟΑ Οίνου.
Πηγή: Agronews

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου